З журналісток – у моделі, або Як в Буковелі медійники натхненням набиралися

З журналісток – у моделі, або Як в Буковелі медійники натхненням набиралися

Дата: 2019-09-25 | Категорiя: Культура

150 журналістів різних ЗМІ нашої країни зібрав у серці Карпат найпозитивніший фестиваль – «Буковель Натхнення». Другий рік поспіль його незмінні організатори – Український журналістський фонд, Благодійний фонд Олександра Шевченка та співорганізатор навчальної програми – Національна спілка журналістів України. Захід всеукраїнського масштабу здобув неабияку популярність і став унікальною платформою для навчання, розвитку та творчого перезавантаження журналістів.

Упродовж чотирьох днів відбувалися тренінги, майстер-класи, практичні заняття, круглі столи, літературні читальні. Журналісти не тільки вдосконалювали свою професійну майстерність, а й брали участь в психологічних практикумах, спортивних змаганнях…

У Літературній вітальні презентували свої творчі надбання медійники та письменники Євген Баль, Тетяна Череп-Пероганич, Михайло Прудник, Павло Кущ, Олена Никифоренко, Євген Хотимчук. Василь Вишиванюк презентував унікальний міжнародний проект «Книга Добра», який об’єднав понад 500 тисяч дітей і дорослих із різних куточків України. Літературна вітальня також подарувала несподівану і приємну зустріч з Михайлом Прудником, останнім редактором сатиричного журналу «Перець».

Бізнес-тренер, паст-президент Ротарі Клубу «Київ-Столиця» Ростислав Лукач розповів журналістам про миротворчі ініціативи Ротарі для нашої країни, діяльність українських ротарійських клубів, яку сміливо можна назвати народною дипломатією, що спрямовує свої сили на підтримку різноманітних ініціатив (миротворчу, гуманітарну, освітню та інші).

Неабияк зацікавила слухачів тема тренінгу «Гранти для розвитку ЗМІ та журналістів. Сучасні тренди та новації». Ростислав Лукач озвучив багато практичної інформації для розуміння, як і де нині можна знайти гроші на розвиток проектів.

Голова Національної спілки журналістів України Сергій Томіленко та перший секретар Ліна Кущ провели структурну розмову щодо передплатної кампанії друкованих видань.

Завідувачка кафедри психології та педагогіки Таврійського національного університету Вікторія Виноградова зацікавила присутніх темою емоційного інтелекту. Як ми керуємо емоціями, чи маємо здатність та бажання змінюватися, поважаючи думку інших. Ці питання нікого не лишили байдужими, довелося навіть вийти за рамки відведеного на тренінг часу.

Для журналістів і власників ЗМІ також провів лекцію про Вікіпедію генеральний директор Асоціації підприємств інформаційних технологій, засновник ГО «Вікімедіа Україна / Wikimedia Ukraine» Юрій Пероганич. Він зокрема детально розповів про статистику активності, контент, популярність Вікіпедії українською мовою, вимоги до статей (значимість предмета статті, її стиль, перевірність фактів, нейтральна точка зору, дотримання авторського права), а також про те, як поводитися у випадку конфліктів щодо вмісту, про використання статистики перегляду статей для оцінки поточної суспільної зацікавленості та оцінки ефективності впливу на суспільство опублікованих журналістських матеріалів.

Познайомилися учасники медіа-фестивалю і з творчістю відомої української дизайнерки одягу Євгенії Франківської. До речі, саме вона створила костюм для дружини британського принца Гаррі герцогині Сассекської Меган Маркл. А в Буковель пані Євгенія привезла осінню колекцію власного бренду PETRA by Frankovska, яку й продемонстрували під бурхливі оплески самі ж учасниці фестивалю. Нашій Ларисі Міловій, директорці Чернігівської обласної газети «Деснянка», чудово пасувала бежева сукня та діловий костюм у червоному кольорі. А білі кросівки додали її образу відчуття стилю, енергії, драйву!

Щоранку журналістів запрошувала на заняття з йоги Інна Гойс, а Міла Коломієць проводила майстер-класи з основ східного танцю та розпису тіла хною.

Неймовірним позитивом наповнила фестиваль його ініціаторка та натхненниця – голова Українського журналістського фонду Людмила Ольховська.

– Ми підготували надзвичайно багатогранну і цікаву програму для наших учасників, – зазначає пані Людмила. – Що найцікавіше, чимало заходів проводили самі ж журналісти, адже серед представників нашої професії дуже багато талановитих та непересічних людей.

Наприклад, Людмила Макей, редакторка із Кропивницького, провела майстер-клас з розпису тарілок у петриківському стилі. А журналістка з Івано-Франківська розповіла і показала, як створювати натуральні скраби та креми. Вишивати бісером солом’яний капелюшок вчила власкор «Голосу України» Людмила Стражник.

На фестивалі підбили підсумки конкурсу журналістських матеріалів під рубриками «Дій активно! Живи позитивно!» та «Поспішай творити добро», який ініціювали «Український журналістський фонд» та Благодійний фонд Олександра Шевченка. Конкурс мав привернути увагу до добрих справ тих, хто їх творить безкорисливо, хороших ініціатив. У конкурсі взяли участь майже 100 інтернет-ресурсів та друкованих видань із 20 областей України, які створили близько півтисячі матеріалів. Лідером за якістю (а саме: відповідність умовам конкурсу і творчий підхід) та кількістю публікацій стала чернігівська «Деснянка»!

Журналісти видання писали про активних і позитивно налаштованих земляків, які саджають квіти та дерева, фарбують паркани, піклуються про тварин, роблять чистими села і містечка. Завдяки розпові­дям «Деснянки» вся Україна дізналася про ентузіастів, на яких тримається світ. Шкільний оркестр духових інструментів у селі Киїнка Чернігівського району не припиняє своєї діяльності упродовж 45 років! Бо ним керує місцева вчителька музики Лідія Плоска. Її вихованці відвідують заняття з великим бажанням і безкоштовно. Прилучанин Віталій Лічман, засновник приватної спортивної школи, де діти відвідують секції східних єдиноборств теж безкоштовно, у такий спосіб втілив свою дитячу мрію. Потужні проекти – перший у світі громадський ресторан «Урбан Спейс 100» в Івано-Франківську, який заснували сотня меценатів, Центр медико-соціальної і фізичної реабілітації людей з інвалідністю у Чернігові, завдяки якому з візків встають люди і заново вчаться ходити. Безкоштовний магазин «ДякуЮ» для нужденних родин, пенсіонерів, людей з інвалідністю, переселенців… І ще багато-багато хороших ініціатив! Активних і позитивних героїв!

– Організатори конкурсу прагнули, щоб у нинішній непростий час у виданнях побільшало розповідей про конструктивних і активних людей, їхнi добрі справи, – ділиться враженнями Людмила Ольховська. – Поставленої мети досягти вдалося. Протягом року журналісти поширювали історії з оптимістичними героями, ділилися прикладами перемог над складними життєвими ситуаціями, відображали сходинки успіху. На конкурс надійшла велика кількість робіт – колеги представили чудові матеріали про героїв сьогодення. Молодці!

Варто сказати, що особливої атмосфери медіа-фестивалю додало місце проведення – мальовнича природа та європейський сервіс найбільшого гірськолижного курорту України «Буковель». Наразі й не віриться, що ще 15 років тому до села Поляниця, на території якого розташований Буковель, елементарно не було нормальної дороги. Цей населений пункт вважався одним із найдепресивніших в області. Втім, неймовірні природні та людські ресурси у поєднанні з правильно поставленими пріоритетами та чіткою стратегією дали свої плоди. Сьогодні Буковель – потужний інвестиційний магніт, завдяки якому розвивається уся Яремчанщина. Щороку курорт приймає близько 2 мільйонів туристів. Це не лише зимовий відпочинок. Тут потужно розвинута спортивна та рекреаційна сфери. Курорт, в якому є усі належні умови для відпочинку, оздоровлення та бізнесу.

У Буковелі 68 км підготовлених трас, усі з них обладнані сніговими гарматами. 63 гірськолижні траси усіх рівнів складності. Оволодіти лижами дорослим і дітям допоможуть у лижній школі, є пункти прокату спорядження, працює сноупарк. Журналісти на власному досвіді переконалися, що розважитися у Буковелі можна і в теплу пору року. Для гостей комплексу працюють скалодром, спортивні майданчики, екстрім-парк, квадротури. Можна покататися на велосипедах, конях, пограти в пейнтбол, боулінг, більярд.

Окраса Буковелю – озеро Молодості, найбільша штучна водойма в Україні. Поряд облаштували етно-парк «Гуцул Ленд» – етнографічний комплекс просто неба із старовинними автентичними хатами, контактним зоопарком, де живуть у природних умовах свійські, екзотичні, дикі тварини та птахи. Також тут відкрили творчі майстерні, де можна навчитися народних ремесел і технік.

– У планах Буковелю – працювати та розвиватися, – каже його засновник Олександр Шевченко. – Головний акцент робимо на Карпатах. Добробут усього регіону – наша ціль. Адже Карпати дуже різноманітні й особливі. Тут сприятливий клімат, неймовірно мальовничі пейзажі, працьовиті і творчі люди. Єдине, що потрібно, – розробити план і стратегію розвитку територій, розвивати туризм. І впродовж 10-15 років зможемо зробити регіон одним з найбільш розвинутих і заможних. Подібну історію має нині найбагатша, а колись дуже бідна, провінція в Італії – Південний Тіроль. Можливість самостійно економічно розвиватися італійці виборювали 20 років. Тепер там є один із найбільших гірськолижних курортів, який має 1200 км трас. У нас все ще попереду!

Лариса ГАЛЕТА, газета "Деснянка"


Статистика захворювань на COVID-19 по Україні

Останнє оновлення даних:
2020-10-01 21:20:01.648

  • Всього випадків: 213,028
  • Активні: 114,392
  • Всього смертей: 4,193
  • Нових смертей: 64
  • Всього одужали: 94,443

Замовити зворотний дзвінок